oskmar

Alla inlägg den 27 december 2022

Av Elsa Mårtenzon - 27 december 2022 19:21

 

Ja, inte har jag tagit några bilder idag, men jag visar ett och ett halvt rådjur, det ser man inte varje dag.

    

Fy vad det har snöat i dag och det ser bedrövligt ut ute.

Michael har varit hit och plogat vägen, men mycket mer behövs.

Det vräkte ner på förmiddan och tills mitt på dagen, samt under natten som var.

Anders ringde att han inte kunde göra något åt det för han låg till sängs jätteförkyld och febrig. Jag hoppas han håller sig inne tills det gått över.

 

Just nu är det 2,6 minusgrader, Det är uppehåll i snöandet och jag hoppas det förblir så.

Det lilla jag var ute och skottade på morron kunde jag konstatera att det var en av de värre gångerna. Det fastnade på snöspaden och jag fick försöka få snön att lossna efter varje tag. Jag var tvungen försöka få till en väg till vedboden och skotta framför den för att få in ved.

Fy för vinterväder och ändå är det rätt så rimligt här, det är jag som är för svag och klen.

    

I dag på eftermiddan har jag haft främmande.

Tim, Freja, Malin och LG har varit och hälsat på och de var här rätt länge dessutom, men Freja började längta hem till sina kompisar. Hon har blivit så stor nu att kompisar är viktigt. Men Tim satt i lugn och ro och jag hörde inte att han saknade kompisar. Dessutom har han fixat så att jag har text på TV nu utan krångel, det Tim inte kan, det är inte värt att kunna.

Det gladde mig mycket att de kom och offrade en hel eftermiddag på mig.

Tack för besöket alla fyra!

 

Nu tänker jag ha lite ledigt och avslutar här...


Dagens namn är: Benjamin, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt fin tisdagkväll, vi ses!

 

Så här får det gärna se ut i morron...

Hej då för ikväll!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards