oskmar

Alla inlägg den 9 december 2022

Av Elsa Mårtenzon - 9 december 2022 16:43

 

Hoppsan! En liten luckan i molntäcket strax före mörkrets inbrott.

    

Hela dagen med helgrå himmel, nästan. Det har fallit lite flingor då och då, men bara liite, godtagbart.

Det har blåst litegrann, men knappt märkbart.

I morse var det omkring 8 grader kallt, under dagen har det varit 5-7 minusgrader.

Just nu är det 5,4 minusgrader och jag ser månen uppe i det grå, genom ett tunt molntäcke, men vackert så.

 

En liten större lucka!  

 

Jag var rätt så förtvivlad igår när jag måste ge upp snöskottandet tidigare än jag tänkt. Men desto gladare blev jag när jag upptäckte en stor maskin här som fixade snön för mig.

Och gissa vad jag kände när jag tittde ut senare på kvällen och såg att Michael var här igen, den här gången med sin fyrhjuling som han svetsat ett snöblad på.

Han kom ner hit igen och skottade fram bilen och sopade av den all snö som låg som en börda över den. Ja, börda för mig!

Tack för det snälla Michael! Jag kunde inte bättre gåva fått just i gårkväll.

      

I dag har jag gnott på som en lusig gris hela dagen, men som vanligt jag hann inte allt som jag planerat. Fortsätter i morron där jag slutat idag, hoppas jag.

 

Nu ska jag motionera strykjärnet ett tag och ger upp här.

 

Dagens namn är: Anna, grattis till er som bär det vackra namnet!

 

På Annadagen skulle lutfisken läggas i blöt för att vara klar till jul. Men det har jag slutat med för flera år sedan. Nu köper jag ett paket färdiglutad på ICA.

Den har alltid tillhört mina favoriter när det gäller julmat.

Men det är många som "huskes" åt lufisk i dag, men inte jag.

  

 Ha en fortsatt bra fredagskväll, vi ses!

 

Hej då för den här gången!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards