oskmar

Alla inlägg den 5 december 2022

Av Elsa Mårtenzon - 5 december 2022 18:15

 

Halv fyra i eftermiddag hängde ett tungt grå/rosafärgat moln över skogen i väster.

    

I dag har det fallit snö några skurar, som inte ökat på snötäcket så mycket, 2- 3 cm ungefär. Det har varit lätt och flygig snö, ikväll har Anders trampat med bilen så det får vara så, det är för lite för att använda traktor och snökanon.

Det var mellan 7-8 grader kallt i morse och ungefär så har det varit hela dagen. På eftermiddan började molnen flytta på sig och det klarnade lite eftersom på himlen.

Och det bästa av allt var att månen kom fram och en fullmåne tronar nu på himlen!

Just nu är det 7,9 grader kallt och som jag nyss skrev, fullmåne, men det finns även lite moln.

 

Välkommen månen!  

  I dag har jag bakat rånen för det har inte varit nån präst hit.

Jag har gjort lite mer än så, men skulle önskat att jag hunnit mera.

I morron blir det nog inte mycket gjort, hoppas jag hinner frakta in ved på morron i alla fall, jag vill inte göra det när det blivit mörkt. Jag har inget lyse i vedboden och har ännu inte kommit mig för att skaffa pannlampa, bara kommit till tanken än så länge.

 

Ur boken "3000 otroliga fakta om Sverige":

 

"Julmusten är en svensk företeelse. Den började säljas 1910.

I dag är var tredje läsk som dricks under julen en julmust."

Slut citat.

 

Ja, det är den enda juldryck jag dricker, den räcker gott och väl till för mig.

 

Dagens namn är: Sven , grattis till er som bär det namnet!

 

Ha en bra fortsättning på måndagskvällen, på återseende!

 

När jag har månen i detta läge, då har jag sällskap.

Hej då för den här kvällen!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards