oskmar

Alla inlägg den 19 december 2022

Av Elsa Mårtenzon - 19 december 2022 17:48

 

Nu står den på sin plats i sin fulla utrustning, trångt.

Ännu mindre plats har den denna jul eftersom TV:n har växt.

Men nog ryms julgranen och jag!

    

 

Mera normalväder i dag, omkring 10-11 minusgrader eller mindre.

Jag trodde det skulle snöa i dag, men det har inte börjat än. Jag längtar inte efter mera just i dag eller i morron, så det kan dröja lite till.

Men det känns skönt att minus 30 grader är över för den här gången i alla fall.

Just nu är det 13,5 minusgrader, det går alltså mot kallare.

 

Frostig utsikt genom fönstret ute på bron...

  

I dag har Nils Gunnar och Ingrid varit hit och de hade utrustat sig med änglavingarna, tur för mig att de har såna.

Ingrid bar in julgranen åt mig och Nils Gunnar sopade ren bilen som jag behöver i morron.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag gillar inte bilen på vintern!

Efter i morron ska jag bara befinna hemma och dit jag ska blir jag hämtad, tack och lov!

 

Inga hembundna dörrkransar ute på bron längre...

    det får duga ändå...

 

Men vad jag ska äta i jul har jag inte räknat ut ännu - jag längtar inte efter nånting. Ja, några skinkskivor på tunnbrödsmackor kan jag känna lliiite längtan efter, men det går ju inte, där finns inte allt som behövs.

Yngve Gustafsson skulle inte gilla min mathållning som den är nu.

 

Det här har jag hämtat från en tidning på Nätet idag, ett bevis på det store ärkesvinets i öst, äkta och sanna känslor:

"I slutet av november träffade Putin mammor till dödade soldater. Och han visade ingen ånger över att ha skickat deras söner in i döden.

Även om mammorna handplockats och jobbade inom staten så var stämningen tryckt - förståeligt om man förlorat sitt barn, trots det var Putin inte sympatisk.

"En del människor, lever de ens eller lever de inte? Det är oklart. Och hur de dör, av vodka eller något annat. Det är också oklart, men din son levde, förstår du? Han nådde sitt mål, sa Putin till en av mammorna, enligt New York Times."

Slut citat. 

Men ett sådant svin, vilken medkänsla och vilken tröst för en sörjande mor som förlorat sitt barn för en galnings påhitt.

Hur kan man vara så ond?

          

 

Dagens namn är: Isak, grattis till er som bär det namnet!

 

Det hette också min morfar, han hade bara det förnamnet, medan andra kunde ha både två och tre förnamn.

Men han klarade sig genom livet med sitt enda namn.

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, på återseende!

 

Hej då för i kväll!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards