oskmar

Alla inlägg den 30 december 2022

Av Elsa Mårtenzon - 30 december 2022 17:56

 

Tack snälla solen för att du lyste mig när jag skottade i morse!

            

Näst sista dagen på det här året då och dags att summera, vad har varit bra och mindre bra?

Ja, det som varit mindre bra eller inte bra alls, är det som hänt och händer i vår omvärld.

Vi har fått ett ondskefullt krig inpå knutarna, som vi inte trodde skulle hända igen, eller?

Det finns så mycket ondska i vår omvärld, tyvärr. Och alla som startar krig kan inte vara annat än onda! När jag hör på nyheterna tycker jag att det verkar bädda för krig lite här och där, dårar säger jag!

Vi kan bara hoppas att det slutar i Ukraina och att människorna slipper lida mera!

 

Jag blir galen på datorn eller bloggen, det fungerar urdåligt, jag har fått skriva om två gånger, det bara försvinner hela tiden!

      

I dag har vädret varit bra, till och med har solen fått göra nytta.

När jag tände utelampan kvart över sex i morse kunde jag lätt hålla mig för skratt. 

Det låg en par dm snö som var körd i med bilspår härs och tvärs och svårflyttad från mig och jag visste inte om Anders var kry så han kunde komma och ta bort den.

 

Nu kan det få räcka med snö, tycker jag!

Det finns ingen botten, fruset, som synes ha det "flänte" i gräset lite överallt.


En en sak visste jag med säkerhet, jag kunde det inte.

När det började dagas hörde jag till min glädje ljudet från en traktor och skyndade för att kolla och såg att det var Michael. Förstod också att Anders inte blivit kry efter sin förkylning och att han ringt efter Michael.

Michael hade gjort ett kanonjobb, kvar var mitt "handarbete" med det som inte traktorn kom åt.

      

Jag skyndade mig så fort det gick för att greppa snöspaden för jag visste att jag skulle få främmande klockan tolv.

När jag var klar med allt, utom bilen, då hörde jag en bil komma och ur bilen klev Matti, Maria, Caroline, Brage och Hilda.

Jag sa ni kan gå in, jag måste hämta veden sedan är jag klar.

Men det fick jag inte, det gjorde främmandet och Caroline följde med för att dokumentera det hela med bilder.

Efter fikat bad jag Matti om hjälp med att sopa av bilen och skotta iväg det, så det gjorde Matti och Brage åt mig. Tusen Tack!

Skönt, hade jag väntat till i morron bitti hade det frusit fast på bilen och jag hade gått bet, för det var plusgraders snö i morse och nu är det minusgrader.

Tusen tack alla för hjälpen i dag och för besöket! Det var jätteroligt att ni hälsade på!

    

Just nu är det 6,5 grader kallt och det är dimma över hela gården. Men tack och lov att det inte snöar, än i alla fall, är det bäst att lägga till!

 

Dagens namn är: Abel och Set, grattis om ni finns numera!

Mest bara bibliska namn i december...

 

Ha en fin näst sista kväll på 2022, vi ses!

 

Hej då för den här kvällen!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards