oskmar

Alla inlägg den 14 december 2022

Av Elsa Mårtenzon - 14 december 2022 18:02

 

Klockan nio i morse, då var det månen och jag med 27 grader kallt!

  

Men nu biter det i skinnet om man är utomhus länge.

Det var 27 grader kallt i morse som mest, under dagen har det varit ett par grader mindre än så.

Just nu är det 26 minusgrader och det räcker gott, det behöver inte bli kallare nu.

 

Jag skulle ju till sjukstugan idag igen och ringde faktiskt resecervise och beställde taxi den här gången.

Det kändes skönt i morse att slippa gå ut och stoppa i motorvärmaren och sedan varmköra bilen för att få rutorna rena från snö och is.

Men största anledningen var ju att bildörrna frusit igen i måndags när jag var till Hoting. Det blåste ju kraftigt och snön drev in mellan dörröppningarna och jag sopade inte bort den, den tinade när jag körde till Hoting och när jag skulle hem då hade dörrarna frusit fast, mitt fel som inte sopade rent.

I går gick de inte att rubba, då ringde jag resecervice och beställde en taxi till i dag.

Och när tiden var inne i dag så kom det ingen bil, jag fick ringa igen, det hade blivit nån "ihopkörning", jag blev en timme sen på sjukan.

Och sedan fick jag vänta länge på hemresan, men desto gladare över att äntligen vara hemma igen, det bästa av allt.

 

Mitt på dagen var det liiite moln på himlen...

  

Det verkar som att det kalla vädret ska hålla i sig. Ja, endera snöfall eller kallt och grinigt, det är ju vinter.

 

Men i detsamma som jag tänker tanken på att klaga, så tänker jag, men hur de det i Ukraina? I min värld är det väldigt svårt att förstå hur de ska klara vintern.

Vi bör vara väldigt tacksamma över vår lugna värld i Sverige och bara hoppas att det fortsätter så. Men som det nu ser ut så känns det faktiskt inte lika självklart längre.

Före den 24 februari var det nog ingen av oss som trodde att det skulle bli ett långt och utdraget krig i vår omvärld. Det kom som en chock, inte ens i Ukraina trodde de på ett krig, utan att hoten skulle blåsa över.

Men galningen i öster han hade andra planer, han skulle tillbaka till tsarväldet igen och envåldshärskare och störst av alla.

Fy vilka dårar det finns!

Det var nog flera än jag som såg honom där han stod och vinglade med champagneglaset i handen, berusad och ännu äckligare, han är så stolt över sina misslyckanden och skryter om dem. Jag hoppas att han snart får dra sig tillbaka med svansen mellan benen och får smaka på ett rejält straff för allt ont han ställt till med.

    

 Dagens namn är: Sten och Sixten, grattis till er!

 

Ha en fin fortsättning på onsdagskvällen, vi ses!

 

Månen vandrar på fästet blå och tittar in genon rutan.

Hej då för den här kvällen!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards