oskmar

Alla inlägg den 21 december 2022

Av Elsa Mårtenzon - 21 december 2022 18:27

 

Tio minuter över tre, det mörknar men har blivit luckor i molntäcket.

  

Nu gjorde jag kväll, äntligen!

Det beror på att det blev ett avbrott på eftermiddan, men ett mycket bra avbrott.

Vid tretiden skulle jag ut oh ta en bild i skymningen ute på bron och emot mig kommer en karl med en vertygslåda i näven och jag gallskrek som en stucken gris. Det var för oväntat!

Jag hade inte hunnit tända utelampan och såg inte vem det var.

Men när jag tänt lampan blev jag jätteglad för jag trodde inte det skulle ske förrän i morron.

Det var John som kom med den nya kökskranen och skulle byta från den gamla trasiga till en ny och fräsch och det blev sååå lyckat.

Tack snälla John, du är bäst!

 

Här kommer kökskranbytaren, vilken tur! Men han blev välkomnad med ett gallskrik.

  Bästa julklappen i år! Kranen alltså...  

 

Det har varit en gråfärgad dag ända tills på eftermiddan. Men jättebra annars för det har var bara 5 grader kallt och jag hann bli klar ute utan att frysa om fingrarna.

Jag hann skotta färdigt det som jag tänkt och hann hämta veden och jag frös inte!

Just nu är det 6,5 minusgrader och det snöar inte!

 

Jag tycker att jag kan ta mig friheten att ta ledigt nu när klockan är nära 19.00, jag ska se nyheterna på 4:an och sedan avsluta med bilderna här.

 

Dagens namn är: Tomas, grattis till er med det namnet!

 

Och vintersolståndet i dag, det vänder så sakteliga.

 

Hej då och ha det gott!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards