oskmar

Alla inlägg den 6 december 2022

Av Elsa Mårtenzon - 6 december 2022 16:34

 

När jag kom hem klockan två idag blev jag hälsad välkommen av en grann helmåne.

        

Ännu en dag är till ända och kommer aldrig igen!

Det har varit en vacker dag, men jag har frusit genom märg och ben.

Med omkring 10 grader kallt och lite blåst från norr så blir och känns det mycket kallare än vad termometern visar.

Men dagen har varit såå grann med klar himmel och solsken så länge den var framme, den gör kväll tidigt nu.

Det har knarrat under skorna i dag när man gått på snötäckt väg, inte för att jag gått så mycket, men ved har jag hämtat.

Just nu är det 13,5 grader kallt, klar himmel och en fullmåne som tittar in genom rutan där jag sitter, fina månen.

 

Vacker himmel!

  

Halv sju i morse var Anders här med baklastaren, tror jag den heter, han körde tur på tur och trampade till snön på gården och vägarna mellan husen.

Det blev jag glad över för jag visste att han skulle fara på jobb uppe i Norrbotten och bli borta, först och främst till 14 december. Det är fortfarande för lite snö för att "spruta" bort snön och det är bra om det blir en botten först.

  Tack för det Anders!

 

Jag har varit ned på sjukstugan idag igen och det konstaterades att jag ska dit nästa vecka också. Det hade jag hoppats slippa, jag trodde det skulle vara OK nu, men icke.

  

 Ur boken 3000 otroliga fakta om Sverige:

 

"Till julen 2006 skickade svenskarna 42,5 miljoner julkort. Toppåret 1995 skickade vi 67 miljoner julkort.

En av fyra svenskar skickar fler än tio julkort."

Slut citat.

 

Inte jag, skickar inte några julkort numera, jag gör som så många andra och skickar mina julhälsningar via datorn numera.

Jag skickade många förut, extra många blev det efter att Bellviksboken kom ut. Då fick jag så många och ville skicka till alla som tackade och önskade mig god jul.

Nu har det dessutom blivit så dyrt porto på julkorten och det är enklare att använda datorn för ändamålet. Men visst bli jag glad över dem jag får fortfarande, det är ju ett bevis på att någon gjort sig besväret att komma ihåg mig.

 

Jag träffade två kvinnor på ICA idag som jag pratade litegrann med och skulle gärna haft dem sittande vid mitt köksbord och vi kunnat prata mer, men tyvärr, alla har julbrådska nu och jag också i mitt ensamhushåll.

  

 Att det Ukranska folket orkar, de är mer än beundransvärda! Men vad har de för val?

Putin och hans svinagäng väntar ju bara på att de ska ge upp så att de får ta över och kalla Ukraina för ryskt.

De har varken el, värme eller vattan och besvärligt med mat. Deras veteskörd har ryssdj----na stulit en stor del av och sålt som så mycket annat.

Och när jag tänker på alla stackars kvinnor som blivit våldtagna av de ryska soldaterna, ryser jag och tänker, detta kan de aldrig komma över så länge de lever, det är så vidrigt.

          

 

Dagens namn är: Nikolaus och Niklas, grattis till er!

 

Ha en fin fortsättning på tisdagskvällen, vi ses!

 

Hej då och ha det gott!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards