oskmar

Alla inlägg den 22 december 2022

Av Elsa Mårtenzon - 22 december 2022 17:21

 

Klockan ett i dag och solen strålar mellan träden, redan på väg ner.

     

Hej dan före dan!

Det har varit bra väder även i dag, omkring 5-6 grader kallt i morse och där omkring i dag.

Det har inte snöat och solen kom så småningom fram, den lilla stund den behagar visa sig den här tiden i december. Men vi är glad för det lilla!

Just nu är det 14,2 minusgrader, jag ser inga stjärnor uppe i det blå, eller just nu, det svarta, kanske blir de synliga senare. Det var många luckor bland molnen vid mörkrets inbrott, men det kan ha ändrat sig.

 

Skymningen smyger sig på...

  

I eftermiddag kom Lovisa med en julblomma från henne och Alfons, så nu doftar det hyacint hos mig, som jag tycker är en juldoft.

Hon och Laila hade varit i Strömsund och julhandlat idag och där hade det varit tjockt med julkunder överallt.

 

Anders har varit i Sundsvall i dag och gjort en ögonoperation, som jag hoppas har lyckats fullt ut, för det skulle kosta en massa pengar och då bör den vara värt pengarna. Och inte nog med det, ögonen är såå viktiga, det lät lite farligt tyckte jag när jag hörde att båda ögon skulle opereras i dag.

Jag förmodar att han är hemma på Knackaitorpet vid det här laget.

Och förresten, pengarna är inte det viktigaste!

 

Nyss ringde distriktssköterskan till mig, hon var kvar på jobbet i Dorotea ännu, men nu skulle hon göra jul efter samtalet till mig.

Hon hade kommit på att jag skulle ändra tidpunkt för min medicin och ta den på morron istället för på kvällen.

Jag tycker att de är fantastiska, i sista minuten, innan hon får åka hem, flera mil kommer hon att tänka på mitt medicinintag och kommer på att hon ska ringa och meddela det till mig. Plikttrogenhet ut i fingerspetsarna, kallar jag det. Tack Anna Lena!

 

Här har vi vinter när julen infinner sig, precis som det ska vara...

 

Många el-krävande företagare fick en dålig julklapp idag. Det el-stöd som de gått och väntat på att få ett datum på, blev för dem en papperskorgprodukt.

Det fick de redan under presskonferensen i dag av hon Ebba.

Många företagare blev rent ut sagt förb-----de, det var inte vad de blev lovade under valrörelsen. Idag fick de veta att, vi börjar om från början.

Ja, det är väl en fördel om man tar reda på om det går genomföra innan man strösslar med fagra löften före valet!

Det bidde en tumme!   

 

Dagens namn är: Natanael och Jonatan, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en bra avslutning på torsdagens kväll, vi ses!

 

Ikväll kommer den sedvanliga julhälsningen som jag skickar till Sylvia och Manfred, samt Dieter och Ulla i Tyskland, som jag hoppas att du Dieter hjälper mig att framföra till Manfred och Sylvia, eftersom de inte är uppkopplade till nätet.

Ha en riktigt fin och skön jul och Ett Gott Nytt År!

        

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards