oskmar

Alla inlägg den 18 december 2022

Av Elsa Mårtenzon - 18 december 2022 17:14

 

Under natten hade det bildats mycket rimfrost på skogen. Till och med inne i vedboden var det fullt på veden som jag fick sopa bort.

  

Det har varit betydligt mindre kallt i dag, omkring 10 grader i morse vid gryningen.

Det har kommit ett par snöskurar, men det har inte gett så mycket på snödjupet.

Just nu är det 11,3 minusgrader och himlen är täckt med moln helt och hållet.

 

Vid tvåtiden hade himlen bytt skepnad, välkommet!

    

 I dag har jag inte gjort rätt för saltet i gröten ens, jag hade planerat en del som skulle bli klart, men det står kvar orört.

Ja, det får väl bli i morron då för nu gör jag inget mera i dag, jag har tagit ledigt.

 

Laila kom och hälsade på och det gick ett par timmar, det är inte alltför ofta jag har besök den här årstiden så det är bra, annars är det väl risk att jag blir folkskygg.

På eftermiddan ringde Kerstin och hon är "go`pratad" så det blev inte kortaste samtalet och det var jätteroligt att hon ringde.

Och sedan var det dags för att försöka få i sig lite mat, som enbart var jobbigt.

 

Och så ringde jag Björn och bad honom tända ett ljus hos Gunnel och hälsa från mig innan han åkte upp till Lina med familj i Luleå, det lovade han göra.

Det tog en stund det samtalet också och vips så hade dagen försvunnit, utan att jag uträttat något av det jag tänkt göra under dagen. Men har jag tur så kommer en ny dag imorron.

 

Apropå försvunnen tid:

"Borttappad guldklimp kan man återfå, men aldrig den förlorade tiden och det sagda ordet."

Ur min samling "tänkvärda ord" som jag samlat på.

 

Med det menar jag inte att de sagda orden i dag är förlorade, nej tvärtom, de har varit mig till glädje under dagen, varenda timme.

 

Nu är det nersläckt och svart på Näsudden, Michael har flyttat hem till Hoting i dag. Han tyckte det var onödigt att hålla värmen på två ställen i dessa dyrtider, fullt förståeligt.

 

Dagens namn är: Abraham, grattis till er, om någon bär det namnet numera!

 

Ha en fin avslutning på fjärde adventssöndagen, vi ses!

 

Ha det bra och hej då för denna gången!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards