oskmar

Alla inlägg den 28 december 2022

Av Elsa Mårtenzon - 28 december 2022 19:50

 

Solen tränger sig fram mellan träden.

  

Ja, det har inte varit så våldsamt kallt men jag är så våldsamt frusen.

Och så har det varit kallsnåa och då känns det mycket kallare än vad termometern visar. 

Det har varit grant solsken med klar himmel och fina färger på himlen.

Just nu är det 19,7 grader kallt, det har blivit kallare ikväll och det är extra skönt med vedspisen då.

Det hade snöat litegrann i morse, men inte mer än nån cm, det var nog redan i gårkväll som den snön föll.

 

Solstrålarna når trätopparna

 

För mig har det varit en lite jobbig dag, eftersom jag varit på sjukan, just sjukan var väl inte jobbig, men innan jag kunde fara.

Bilen var som en isknöl och jag kunde inte få av den varken snö eller is, inte ens få ren rutorna. Det hade regnat på snön och det satt så hårt så det hjälpte inte ens att jag varmkörde den länge och väl. Jag smög mig iväg på bakgatorna till sjukstugan och sedan raka vägen hem. Den hade inte tinat av ens när jag kom hem och nu har Anders lovat att jag ska få ställa den i hans stora garage under helgen så den tinar upp. Jag behöver den inte förrän nästa tisdag och innan dess bör den väl ha tinat upp.

Det är inte bara roligt varenda dag på vintern, jag skulle helst vara hemma som det känns. Malin handlade åt mig i går så det slapp jag i dag och det var tur.

 

När jag kom hem kom Nils Gunnar och Ingrid och de hade med sig middag åt mig så det var bara att värma äta när det blev dags. Alla är så snälla!

De satt här både länge och väl och jag fick bjuda på mitt julbak i dag också, jag behöver hjälp med det.

 

Jag har oskottat på gården, det mesta och det ser ordentligt stökigt ut, det kan jag inte göra något åt. 

Jag har ringt till Knackaitorpet nyss och de ligger urförkylda både Anders och Laila. Anders kan och får inte för mig skotta någon snö när han är sådär förkyld, jag kan bara hoppas att det inte snöar så länge han är febrig och klen.

 

Nu måste jag se dokumentären om Selma Lagerlöf. Har nyss sett filmatiseringen av hennes roman Jerusalen, för andra gången, såg den för flera flera år sedan också.

 

Dagens namn är: Benjamin, grattis!

Jag har nog hoppat över nån dag för jag skrev Benjamin i går också. Men jag tror inte att det är nån stor dödssynd, det överlever jag nog och alla andra också.

 

Ha det så bra på onsdagskvällen, vi ses!

 

Hej då för den här kvällen!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards