oskmar

Alla inlägg den 25 december 2022

Av Elsa Mårtenzon - 25 december 2022 16:56

 

Dagen till ära har tallarna klätt sig i fotsida rockar.

    

En riktigt kall och vacker juldag år 2022!

I morse vid sjutiden var det det nära 23 grader kallt och det har varit över 20 grader hela dagen. Det har varit soligt och vackert, så länge solen fanns ovan horisonten,  som inte är så länge den här tiden i slutet på året.

Just nu är det 22,5 minusgrader så det håller i sig ännu det kalla vädret.

 

Solen har förgyllt naturen!

    

För mig har dagen varit hur lugn som helst.

Ann Cathrine ringde i morse och vi pratade ett tag, medan hon väntade på att alla skulle vakna och äta sin frukost.

Sedan har jag varken hört eller sett någon, det som jag är mest van.

Jag har njutit av juldagen och som vanligt frossat i minnen, både från barndomen och de senare minnena.

Jag började dagen med att som vanligt höra och se julottan på TV i lugn och ro.

 

Himlen har bjudit på lite olika utseende under dagen.

    

Det blev inte många timmar sömn under natten, jag tog det lugnt sedan jag kommit hem från Knackaitorpet. Så lugnt så jag kom inte i säng förrän kvart i ett i natt.

Jag fungerar så att ju längre jag är uppe ju piggare blir jag och ju senare jag somnar ju tidigare vaknar jag, så har det varit i stort sett hela livet.

I natt vaknade jag redan kvart över två och trodde att det var morron. Men då var det lite för tidigt för att kliva upp!

Men jag har varit vaken hela dagen ändå och då man inte gör så mycket så orkar man ändå, pröva så får du se!

 

Det enda jobbiga i dag det var att äta middag, jag ville inget ha, fick truga ner maten fort som sjutton för att bli kvitt den från tallriken.

Det är en jädra sjukdom jag har, då maten inte smakar, tvärtom.

Men, jag behöver absolut inte tänka på bantning!

 

Ja, det var den juldagen det och jag kan konstatera att det har runnit määängder med vatten under broarna sedan min första juldag!

 

Dagens namn är: Inget alls, det står bara juldagen!

 

Ha en riktigt fin fortsättning på juldagen och njut av den i lugn, ro och eftertänksamhet, på återseende!

 

Lappländsk vinter...

Hej då för denna kvällen!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards