oskmar

Alla inlägg den 10 december 2022

Av Elsa Mårtenzon - 10 december 2022 16:56

 

Det var ganska klar himmel vid elvasnåret, men den grumlades sen igen.

    

Hej på Nobeldagen!

Det var omkring 10 grader kallt när jag kom ner i köket i morse och där omkring har det hållit sig under dagen eller något mindre ibland.

Snöflingor har fladdrat i luften men inte ökat på snötäcket nämnvärt.

Det har inte varit riktigt vindstilla och det har känts när jag gått ut, åtminstone har jag hämtat ved, det är allt jag varit ute.

Just nu är det 13,5 grader kallt och en grann måne strålar över nejden.

 


I mörkret fungerar inte mobilkameran så bra, men månen syns i alla fall.

      Jag älskar månen!

 

Nu har jag hört talen och hyllningarna till nobelpristagarna. Hur än bråttom det är så har jag aldrig missat det.

Inte heller banketten med middan som följer på detta.

 

Jag har gjort julstädningen av vardagsrummet i dag, lite tidigt kanske men sedan får dammsugaren gälla tills julhelgen kommer. Nu doftar det så gott och rent av såpa,som jag alltid tyckt.

Det har dykt upp minnen under städningen i dag men nu har jag inte tid med dem, jag tar det i morron.

 

Dagens namn är: Malin och Malena, grattis till er!

 

Och grattis till Malin, mitt första barnbarn!

 

Ha en riktigt fin och bra lördagskväll, vi ses!

 

Månen försökte gömma sig i talldungen, men jag såg den!

Hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards